لوله های گالوانیزه گلخانه ای

 لوله گالوانیزه گلخانه ای معمولا با دو روش گالوانیزاسیون گرم و گالوانیزاسیون سرد آبکاری می شوند. 

قیمت لوله گلخانه 

قیمت لوله گلخانه با توجه به ویژگی های لوله تعیین می شود و به عوامل مختلفی مانند سایز، وزن، ضخامت، طول، نوسانات بازار، تورم، قیمت آهن آلات و… بستگی دارد. همه ی افرادی که قصد خرید لوله گلخانه را دارند می توانند به مرکز فروش لوله گلخانه مراجعه نمایند. قیمت لوله گلخانه در این مرکز بسیار مناسب می باشد. برای اطلاع از قیمت لوله گلخانه با شماره های موجود در سایت ماهان صنعت تماس بگیرید.

گالوانیزه چیست؟

لوله هایی که طی فرآیندهای مختلف به فلز روی (ZN) آغشته می شوند لوله گالوانیزه نام دارند. لوله های گالوانیزه با دو روش گرم و سرد تولید می شوند. فرآیند گالوانیزه کردن لوله های گالوانیزه سرد و گرم با یکدیگر متفاوت می باشد. به همین علت دارای ویژگی های مختلفی هستند.



لوله گلخانه ای گرم

 لوله گلخانه ای گرم از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. همانطور که گفته شد گالوانیزه کردن لوله های گلخانه ای باعث می شود لوله در محیط گلخانه که دمایی گرم و فضایی مرطوب دارد، مقاومت خوبی از خود نشان دهد. معمولا لوله ها در محیط مرطوب زنگ می زنند اما لوله های گلخانه نسبت به رطوبت مقاوم هستند و زنگ نمی زنند. گالوانیزه کردن لوله با روش گرم از خوردگی و پوسیدگی آن جلوگیری می کند. عمر لوله گالوانیزه گلخانه ای بین 15 تا 20 سال می باشد. قیمت لوله گلخانه گرم بیشتر از قیمت لوله گلخانه سرد است. علت آن هم، عمر طولانی لوله های گالوانیزه گرم و آبکاری آن ها در دمای بسیار بالا می باشد.


 در روش گالوانیزاسیون گرم، لوله را در استخرهای روی مذاب با دمای 460 درجه سانتی گراد قرار می دهند. زمانی که لوله را از استخر خارج می کنند لایه zn قرار گرفته روی سطح لوله با اکسیژن و کربن واکنش می دهند و چند لایه مرکب از آهن و zn سطح لوله را می پوشاند. این لایه ی ایجاد شده لوله را در برابر خوردگی، زنگ زدگی و سایش مقاوم می کند. فرآیند گالوانیزاسیون در دمای بالا انجام می شود. عمر لوله هایی که با روش گالوانیزه گرم گالوانیزه می شوند از لوله گالوانیزه سرد بیشتر می باشد.

عمر لوله گالوانیزه گرم 25 تا 30 سال می باشد. ضخامت لایه گالوانیزه قرار گرفته روی سطح لوله بین 40 تا 120 میکرون می باشد، روی پذیری لوله به سایز و ضخامت محصول بستگی دارد. ظاهر این لوله ها مات، کدر و طوسی رنگ می باشد. از لوله گالوانیزه که با روش گرم تولید شده است در فضای باز مثل ساخت دکل های مخابراتی، گارد ریل جاده ها، دکل های فشار قوی، لوله های آب با ضخامت بالا، تیر برق و… استفاده می کنند.


لوله گلخانه ای سرد

برای گالوانیزه کردن لوله ها به روش سرد، فلز zn را روی سطح لوله می ریزند. سپس لوله در دمای 70 درجه سانتی گراد گالوانیزه می شود. این نوع گالوانیزاسیون مقاومت بالایی ندارد و در اثر برخورد با قطعات مختلف خراشیده شده و روکش آن ضربه می بیند. عمر لوله های گلخانه ای سرد بین 3 تا 5 سال می باشد. اگر گلخانه دارای رطوبت باشد، عمر لوله کاهش می یابد و احتمال زنگ زدن آن بیشتر می شود. لوله گلخانه ای سرد در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی ندارد. قیمت لوله گالوانیزه سرد نسبت به نوع گرم آن کمتر می باشد و افرادی که به تازگی و با بودجه ی کم قصد احداث گلخانه را دارند می توانند از آن استفاده کنند. گالوانیزه کردن لوله با روش گرم از خوردگی و پوسیدگی لوله جلوگیری می کند. عمر لوله گالوانیزه گلخانه ای بین 15 تا 20 سال می باشد.


[ بازدید : 25 ]

[ شنبه 21 مرداد 1402 ] 16:21 ] [ admin ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]