انواع مواد برای ساخت لوله های گلخانه ای

سازه گلخانه ای  از جنس چوب :

چوب از جمله مواد طبیعی است که در ساخت سازه های گلخانه ای کاربرد دارد.  این نوع سازه  از لحاظ ظاهر، بسیار زیبا و دل نشین می باشد  اما در نقطه ی مقابل از استحکام و پایداری پایینی برخوردار است و  همچنین عایق بسیار خوبی می باشد و همین موضوع با توجه مرطوب بودن فضای گلخانه ها باعث پوسیدگی آن می شود. در نتیجه می بایست از نمونه هایی که دارای مقاومت شناخته شده در مقابل پوسیدگی و رطوبت هستند همانند چوب قرمز استفاده کنید.


انواع سازه های لوله های گلخانه ای

 


سازه گلخانه ای از جنس گالوانیزه و استیل:

این نوع سازه ها یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین سازه هایی هستند که می توان از آن ها برای ساخت انواع لوله های گلخانه ای استفاده کرد. یکی از متریال هایی که برای ساخت این نوع لوله ها  استفاده می شود، فولاد گالوانیزه است و به دلیل اینکه فولاد بسیار قوی و مقاوم است، این نوع سازه ها در میان پرورش دهندگان تجاری از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد اما در نقطه مقابل این نوع سازه ها در مکان های مسکونی از جذابیتی پایینی برخوردار می باشند.

این نوع سازه ها از انواع و مدل های مختلفی در وزن ها و سایز های متفاوت ایجاد شده اند که هرکدام مراحل تولید جداگانه و مزایا و معایب منحصر به فردی را برای خود دارند که شما می توانید برای کسب اطلاعات از موارد بالا اینجا کلیک کنید.


سازه ی گلخانه ای از جنس گالوانیزه و استیل

سازه گلخانه ای از جنس آلومینیم:

سازه گلخانه ای از جنس آلومینیم یکی دیگر از انواع سازه های گلخانه ای می باشد. آلومینیم یکی از مواد سبک و بسیار عالی می باشد که می توان برای ساخت این نوع لوله ها از آن استفاده کرد. یکی دیگر از مزیت های مهم آلومینیم این است که در مجاورت با عناصر دیگر دچار زنگ زدگی و تجزیه نخواهد شد اما در نقطه مقابل این سازه چندان قوی نیست و در زمان استفاده لازم است از قطعات سنگین و دارای مقاومت بالاتر استفاده کرد.


سازه گلخانه ای از جنس pvc:

یکی دیگر از انواع مواد لازم برای ساخت لوله های گلخانه ای pvc  می باشد که وزن بسیار پایینی دارد و علاوه بر آن از قیمت پایین و انعطاف پذیری بالا برخوردار هستند و همچنین قابلیت حمل نیز دارند.


 


سازه ی گلخانه ای از جنس pvc

ابعاد و سایز های مختلف  لوله های گلخانه ای


اغلب لوله های گلخانه ای با طولی یکسان تولید می شوند که طول هر شاخه لوله گالوانیزه برابر ۶ یا 12 متر است. همانطور که می‌دانید دانستن اینکه سایز خارجی لوله یا od و ضخامت لوله چقدر است اهمیت زیادی دارد که اغلب سایز اینچی لوله گلخانه ای برابر ½، ¾، ۱، ¼ ۱، ½ ۱، ۲ ، ½ ۲، ۳ و ۴ است. تولید لوله گلخانه ای بر اساس استاندارد های ثبت شده جهانی انجام می‌شود  تمامی کارخانه های تولیدی با توجه به استاندارد‌های قید شده، محصولاتی یکسان را از نظر کیفی تولید می شود.

انتخاب سایز لوله های گلخانه وابسته به نوع و کاربرد آن ها است به گونه ای که ممکن است برخی از سایز های این لوله ها دارای کاربرد بیشتری نسبت به دیگر سایز های تولید شده در بازار باشند. پر فروش‌ترین سایز لوله گلخانه ای سایز های ۴/۳ اینچ، ۲/۱ و ۱ اینچ است چرا که این سایز ها معمولا دارای وزن سبک تری هستند و حمل و نقل، تغییر شکل آن ها به آسانی صورت می‌گیرد.


https://mahansanatco.com/

[ بازدید : 19 ]

[ شنبه 21 مرداد 1402 ] 16:20 ] [ admin ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]